Людська психіка, людське підсвідоме є насправді центром та першопричиною усього, що нас оточує. Той, хто намагається осягнути хоча б більшу частину закономірностей, на яких базується людська психологія, завжди буде потрібним спеціалістом усюди. Адже ані якісна організація робочих процесів, ані повноцінна самореалізація через професійну діяльність, ані ефективне налагодження професійних та неформальних зв’язків між людьми неможливі без знання психології.
Мета освітньо-професійної програми надати освіту в галузі психології із широким доступом до працевлаштування, підготувати студентів із особливим інтересом до окремих, що вибрані молодими особистостями, психологічних аспектів діяльності та поведінки людини для продовження навчання. Сформувати соціально активного та конкурентоздатного фахівця який оволодів необхідними компетенціями-знаннями інноваційного характеру та здатний вирішувати різного роду складності спеціалізовані практичні та наукові завдання в галузі психології.
Що я буду вивчати?
Основні дисципліни професійного спрямування:
- Загальна психологія
- Практикум з загальної психології
- Диференційна психологія
- Експериментальна психологія
- Основи психотерапії
- Основи сугестопедії
- Психологічна експертиза
- Термінова психологічна допомога
- Клінічна психологія; конфліктологія
- Основи психологічної корекції
- Психологічне консультування
- Психологія спілкування
- Психологія управління
- Економічна психологія
- Психологія безпеки
- Реабілітаційна психологія
- Психологія життєвих криз
- Психологічна служба
- Арт-терапія
Основні задачі, які зможе вирішувати випускник в майбутньому:
- Застосування теоретичних і прикладних знань для проведення психологічних досліджень
- Надання психологічної допомоги
- З’ясовування причин виникнення конфліктних ситуацій, з огляду на статеві, вікові, індивідуальні відмінності
- Використання методів і способів самоконтролю та самовдосконалення
- Володіння емоційно-вольовою сферою
- Реалізація методів психологічної допомоги: тренінги, психодрама, арт-терапія, рольові ігри
- Вміння розвивати здібності особистості
- Оптимізація пізнавальної діяльності (розвиток уваги, пам’яті, мислення)
- Психологічна корекція особистісного розвитку
- Психотерапевтична робота
- Просвітницька робота; психологічна профілактика
- Здійснювати пошук, опрацювання та аналіз професійно важливих знань із різних джерел із використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
- Вміти організовувати та проводити психологічне дослідження із застосуванням валідних та надійних методів.
- Узагальнювати емпіричні дані та формулювати теоретичні висновки.
- Робити психологічний прогноз щодо розвитку особистості, груп, організацій.
- Розробляти програми психологічних інтервенцій (тренінг, психотерапія, консультування тощо), провадити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість.
- Розробляти просвітницькі матеріали та освітні програми, впроваджувати їх, отримувати зворотній зв’язок, оцінювати якість.
- Доступно і аргументовано представляти результати досліджень у писемній та усній формах, брати участь у фахових дискусіях.
- Оцінювати ступінь складності завдань діяльності та приймати рішення про звернення за допомогою або підвищення кваліфікації.
- Вирішувати етичні дилеми з опорою на норми закону, етичні принципи та загальнолюдські цінності.
- Здійснювати аналітичний пошук відповідної до сформульованої проблеми наукової інформації та оцінювати її за критеріями адекватності.
- Здійснювати адаптацію та модифікацію існуючих наукових підходів і методів до конкретних ситуацій професійної діяльності.
Де я зможу працювати?
Основні посади, на яких можна працювати після закінчення навчання:
- Організатор з персоналу
- Помічник керівника виробничого підрозділу
- Інспектор з соціальної допомоги
- психолог, практичний психолог у закладах освіти, на підприємстві, в органах державної влади та управління;
- молодший науковий співробітник у галузі психології, науковий співробітник-консультант;
- завідувач психолого-медико-педагогічної консультації;
- викладач університету та інших вищих навчальних закладів;
- начальник лабораторії (науково-дослідної, дослідної та ін.);
- головний психолог;
- начальник центру (психологічного забезпечення, соціально-трудової реабілітації дорослих, з надання соціальних послуг тощо);
- фахівець з питань вирішення колективних трудових спорів (конфліктів);
- керівник проектів та програм у сфері нематеріального виробництва.
Галузь, де можна працювати після закінчення навчання:
Актуальність професії психолог, на сьогоднішній день, визначається низкою державних та приватних установ. Роботодавці зацікавлені у висококваліфікованих працівниках, а людям, які звертаються в психологічні центри, потрібна допомога фахівців. Сфер реалізації дуже багато. Психологи, як висококваліфіковані спеціалісти, потрібні в багатьох сферах – від освіти до оборонної промисловості. Вибір залежить від прагнення зробити кар’єру та досягти успіху в певному напрямку:
- Система освіти: психолог дошкільних установ; шкільний психолог.
- Організації: консультант з добору кадрів; консультант з управління; психолог дитячого центру творчості і дозвілля; служби порятунку, митниці, психолог соціально-психологічної служби.
- Військові організації: психолог реабілітаційного центру, тощо.
- Правоохоронні органи: психолог виправного центру для неповнолітніх, психолог у колонії строгого режиму тощо.
- у психотерапевтичних, психологічних, консультативних службах;
- освітніх установах усіх рівнів (дитячі садки, школи, інтернати тощо);
- у соціальних організаціях (центри соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, дитячі центри творчості і дозвілля, дитячі будинки, притулки, будинки пристарілих, інвалідів);
- у закладах охорони здоров’я (лікарні, поліклініки, спецшколи для дітей-інвалідів, наркологічні та реабілітаційні центри);
- в установах з підбору й добору персоналу (кадрові агентства, центри зайнятості, центри з профорієнтації);
- у компаніях, малих підприємствах та бізнес-структурах;
- у правоохоронних органах (установи ювенальної юстиції, колонії, розподільники);
- у службі довіри;
- у Міністерстві надзвичайних ситуацій (митниці, служби порятунку, військові організації);
- у вищих навчальних закладах (ВНЗ);
- у науково-дослідних інститутах (НДІ психології).
небюджетні конкурсні пропозиції (за кошти фізичних та/або юридичних осіб):
Українська мова та література
К1=0,3
Біологія
К2=0,3
Історія України або Іноземна мова
К3=0,3
Середній бал атестату
К4=0,1
Перелік сертифікатів НМТ 2024 та вступних випробувань для вступу на освітню програму
Основні
за державним замовленням:
Українська мова
0,3
Математика
К = 0,3
Історія України
К= 0,3
Вибіркові
Іноземна Мова
0,3
Біологія
0,3
Фізика
0,3
Хімія
0,3
Українська література
0,3
Географія
0,3