Фахівці з комп’ютерних наук займаються розробкою програмного забезпечення, знаються на різноманітних операційних системах, розуміють всі особливості програмного коду та того, що за ним ховається.
Студенти можуть спробувати свої сили у проектуванні програмного забезпечення, веб-розробці, написанні алгоритмів чи створенні великих структур даних.
Коротко кажучи, «комп’ютерні науковці» розуміють, як працює сучасний цифровий світ, машинні коди та всі новітні технології.
Загальна вища освіта в галузі інформаційних технологій з поглибленим вивченням технологій розробки і супроводу спеціалізованих комп’ютерних систем, технологій, мереж та їх математичного, алгоритмічного та програмного забезпечення.
Основна увага приділяється спеціальній освіті та професійній підготовці в області комп’ютерних систем і технологій та формування випускників як соціальних особистостей, здатних вирішувати певні проблеми і задачі соціальної діяльності.
Освітньо-наукова програма, орієнтується на наукові дослідження з великою складовою комунікативних і міжособистісних навичок рідною та іноземною мовами, а також на сучасні наукові досягнення інформатики та обчислювальної техніки. Враховує специфіку роботи в галузі інформаційних технологій, комп’ютерні технології, системи і мережі, та їх програмне, технічне, організаційне забезпечення, способи і методи проектування, тестування, виробництва та експлуатації в різних галузях, а також ґрунтується на загальновідомих наукових результатах, які враховують сучасний стан комп’ютерних наук.
Програма забезпечує професійну підготовку аналітиків комп’ютерних систем з урахуванням вимог до якості, надійності, виробничих характеристик, її регулярне оновлення дозволяє враховувати тенденції прогресуючого розвитку інформаційних технологій.
Що я буду вивчати?
Основні дисципліни професійного спрямування:
- Архітектура та проектування програмного забезпечення (SE311)
- Бази даних (CS270T)
- Безпека програмного забезпечення
- Веб-технології
- Інтелектуальний аналіз даних
- Інформаційні технології дослідження систем масового обслуговування
- Комп’ютерні мережі
- Комп’ютерні системи обробки текстової, графічної та мультимедійної інформації
- Крос-платформне програмування
- Методи та системи штучного інтелекту
- Моделювання систем
- Обробка сигналів та зображень
- Операційні системи
- Основи інтернету речей
- Системний аналіз
- Технічні засоби комп’ютерно-інформаційних систем
- Технології розподілених систем та паралельних обчислень
- Аналіз та реінжиніринг бізнес-процесів інформаційних систем
- Грід-системи та технології хмарних обчислень
- Електронні місто та регіон
- Інформаційний менеджмент і маркетинг
- Методи та засоби інтеграції даних
- Сервіс-орієнтовані інформаційні системи
- Сучасна теорія управління в інформаційних системах
- Цифрова трансформація
- Етика професійної діяльності та основи педагогіки
- Охорона праці в галузі
- Бізнес планування
- Інтелектуальна власність
- Системи масового обслуговування
- Технології менеджменту знань
- Управління розвитком ІТ на основі бізнес-архітектури підприємства
- Аналіз та реінжиніринг бізнес-процесів інформаційних систем
- Грід-системи та технології хмарних обчислень
- Електронні місто та регіон
- Інформаційний менеджмент і маркетинг
- Методи та засоби інтеграції даних
- Сервіс-орієнтовані інформаційні системи
- Сучасна теорія управління в інформаційних системах
- Цифрова трансформація
- Етика професійної діяльності та основи педагогіки
- Охорона праці в галузі
- Бізнес планування
- Інтелектуальна власність
- Системи масового обслуговування
- Технології менеджменту знань
- Управління розвитком ІТ на основі бізнес-архітектури підприємства
Основні задачі, які зможе вирішувати випускник в майбутньому:
- Проектування та розробка баз даних
- Розробка мобільних, веб- та десктоп-додатків і програм
- Маркетинговий супровід бізнесу, робота з соціальними мережами, сайтами
- Управління командою проекту, розробка планів роботи, супровід проекту
- Обробка зображень, відеоматеріалу та звуку у спеціалізованих програмах
- Розуміння та вміння використовувати математичні та програмні інструменти для розробки проектів
- Проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур.
- Зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію у сфері комп’ютерних наук до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
- Управляти робочими процесами у сфері інформаційних технологій, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
- Оцінювати результати діяльності команд та колективів у сфері інформаційних технологій, забезпечувати ефективність їх діяльності.
- Розробляти концептуальну модель інформаційної або комп’ютерної системи.
- Розробляти та застосовувати математичні методи для аналізу інформаційних моделей.
- Розробляти математичні моделі та методи аналізу даних (включно з великими).
- Розробляти алгоритмічне та програмне забезпечення для аналізу даних (включно з великими).
- Проектувати архітектурні рішення інформаційних та комп’ютерних систем різного призначення
- Створювати нові алгоритми розв’язування задач у сфері комп’ютерних наук, оцінювати їх ефективність та обмеження на їх застосування
- Проектувати та супроводжувати бази даних та знань.
- Оцінювати та забезпечувати якість інформаційних та комп’ютерних систем різного призначення.
- Виявляти потреби потенційних замовників щодо автоматизації обробки інформації.
- Виявляти та усувати проблемні ситуації в процесі експлуатації програмного забезпечення, формулювати завдання для його модифікації або реінжинірингу.
- Збирати, формалізувати, систематизувати і аналізувати потреби та вимоги до інформаційної або комп’ютерної системи, що розробляється, експлуатується чи супроводжується.
- Аналізувати сучасний стан і світові тенденції розвитку комп’ютерних наук та інформаційних технологій.
- Мати спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем комп’ютерних наук, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур.
- Зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію у сфері комп’ютерних наук до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
- Управляти робочими процесами у сфері інформаційних технологій, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
- Оцінювати результати діяльності команд та колективів у сфері інформаційних технологій, забезпечувати ефективність їх діяльності.
- Розробляти концептуальну модель інформаційної або комп’ютерної системи.
- Розробляти та застосовувати математичні методи для аналізу інформаційних моделей.
- Розробляти математичні моделі та методи аналізу даних (включно з великими).
- Розробляти алгоритмічне та програмне забезпечення для аналізу даних (включно з великими).
- Проектувати архітектурні рішення інформаційних та комп’ютерних систем різного призначення
- Створювати нові алгоритми розв’язування задач у сфері комп’ютерних наук, оцінювати їх ефективність та обмеження на їх застосування
- Проектувати та супроводжувати бази даних та знань.
- Оцінювати та забезпечувати якість інформаційних та комп’ютерних систем різного призначення.
- Виявляти потреби потенційних замовників щодо автоматизації обробки інформації.
- Виконувати дослідження у сфері комп’ютерних наук.
- Виявляти та усувати проблемні ситуації в процесі експлуатації програмного забезпечення, формулювати завдання для його модифікації або реінжинірингу.
- Збирати, формалізувати, систематизувати і аналізувати потреби та вимоги до інформаційної або комп’ютерної системи, що розробляється, експлуатується чи супроводжується.
- Аналізувати сучасний стан і світові тенденції розвитку комп’ютерних наук та інформаційних технологій.
Де я зможу працювати?
Основні посади, на яких можна працювати після закінчення навчання:
- Адміністратор бази даних
- Адміністратор даних
- Адміністратор доступу
- Адміністратор системи
- Інженер з програмного забезпечення комп’ютерів
- Інженер-програміст
- Програміст (база даних)
- Аналітик програмного забезпечення та мультимедіа
- Програміст прикладний
- Інженер із застосування комп’ютерів
- Інженер-дослідник
- Фахівець з інформаційних технологій
- Фахівець з розробки та тестування програмного забезпечення
- фахівець з розроблення комп’ютерних програм
- Фахівець з комп’ютерної графіки (дизайну)
- Професіонали в галузі фізичних, математичних та технічних наук.
- Професіонали в галузі обчислень (комп’ютеризації).
- Професіонали в галузі обчислювальних систем.
- Науковий співробітник (обчислювальні системи).
- Розробники обчислювальних систем.
- Професіонали в галузі програмування.
- Науковий співробітник (програмування).
- Розробники комп’ютерних програм.
- Професіонали в інших галузях обчислень (комп’ютеризації).
- Професіонали в інших галузях обчислень.
- Аналітик систем.
- Асистент, викладач вищого навчального закладу.
- Технічні фахівці в галузі обчислювальної техніки.
- Техніки-програмісти.
- Професіонали в галузі фізичних, математичних та технічних наук.
- Професіонали в галузі обчислень (комп’ютеризації).
- Професіонали в галузі обчислювальних систем.
- Науковий співробітник (обчислювальні системи).
- Розробники обчислювальних систем.
- Професіонали в галузі програмування.
- Науковий співробітник (програмування).
- Розробники комп’ютерних програм.
- Професіонали в інших галузях обчислень (комп’ютеризації).
- Професіонали в інших галузях обчислень.
- Аналітик систем.
- Асистент, викладач вищого навчального закладу.
- Технічні фахівці в галузі обчислювальної техніки.
- Техніки-програмісти.
Галузь, де можна працювати після закінчення навчання:
- Аутстаффинг
- Аутсорсинг
- Послуги та продуктові ІТ-компанії
- ІТ-відділи державних, комерційних і приватних фірм і підприємств
- ІТ-відділи транспортних компаній, банків, органів державного управління, податкової інспекції
- Комп’ютерні центри та лабораторії науково-дослідних інститутів і навчальних закладів
- Відділи інформаційно-аналітичного забезпечення Служби безпеки України, прокуратури, збройних сил України
- Аутсорсинг
- Продуктові ІТ-компанії
- ІТ-відділи державних, комерційних і приватних фірм і підприємств
- ІТ-відділи транспортних компаній, банків, органів державного управління, податкової інспекції
- Комп’ютерні центри та лабораторії науково-дослідних інститутів і навчальних закладів
- Аутсорсинг
- Продуктові ІТ-компанії
- ІТ-відділи державних, комерційних і приватних фірм і підприємств
- ІТ-відділи транспортних компаній, банків, органів державного управління, податкової інспекції
- Комп’ютерні центри та лабораторії науково-дослідних інститутів і навчальних закладів
небюджетні конкурсні пропозиції (за кошти фізичних та/або юридичних осіб):
Українська мова та література
К1=0,3
Історія України
К2=0,3
Математика або Іноземна мова
К3=0,3
Середній бал атестату
К4=0,1
Перелік сертифікатів НМТ 2024 та вступних випробувань для вступу на освітню програму
Основні
за державним замовленням:
Українська мова
0,3
Математика
К = 0,3
Історія України
К= 0,3
Вибіркові
Іноземна Мова
0,3
Біологія
0,3
Фізика
0,3
Хімія
0,3
Українська література
0,3
Географія
0,3