Основною метою ОПП «Біоінформатика та реабілітаційна інженерія» є підготовка провідних фахівців в області ІТ, Веб-технологій та розроблення спеціалізованих програмних продуктів для сучасних потреб медицини, а також фахівців в області електроніки, біомехатроніки, 3-D дизайну та 3-D друку в області реабілітаційної медицини для вирішення прикладних потреб біопротезування, штучних органів та імплантів.
Основною метою ОПП «Комп’ютеризовані медичні системи та технології» є підготовка висококваліфікованих фахівців у галузі знань 16 Хімічна інженерія та біоінженерія здатних вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, що направлені на тісну співпрацю з лікарями у медичних галузях в плані застосування комп’ютеризованих лікувально-діагностичних та терапевтичних систем, участь у розробці, експлуатації та технічному обслуговувані медичного, діагностичного, терапевтичного, лабораторно-аналітичного обладнання, а також сертифікацію: комп’ютеризованої медичної техніки, матеріалів і виробів медичного призначення, програмно-інформаційного і телемедичного забезпечення охорони здоров’я.
Унікальність ОПП визначається поєднанням інженерно-технічних та медико-біологічних знань щодо засобів, методів та технологій автоматизованого проектування, конструювання, дослідження і вдосконалення штучних біологічних об’єктів, матеріалів і виробів медичного призначення для сприяння підвищення рівня медичного обслуговування та покращення здоров’я, тривалості і якості життя.
Поєднання інженерно-технічних та медико-біологічних знань щодо засобів та методів створення, вдосконалення і дослідження природних і штучних біологічних об’єктів, матеріалів і виробів медичного призначення, технологій і технічних систем діагностики та лікування, інформаційних технологій для вирішення прикладних і фундаментальних проблем біології та медицини.
Що я буду вивчати?
Основні дисципліни професійного спрямування:
- Аналогова схемотехніка
- Анатомія, фізіологія та патологія людини
- Безпека життєдіяльності, основи охорони праці
- Біомехатроніка
- Електронна компонентна база
- Інженерна та комп`ютерна графіка
- Інженерний супровід медичних технологій
- Комп’ютерні 3D-технології в реабілітаційній інженерії
- Комп’ютерна обробка біомедичних сигналів та даних
- Комп’ютерна обробка медичних зображень
- Матеріалознавство
- Медичні апарати, комплекси та системи
- Метрологія
- Мікропроцесорна техніка
- Моделювання біомедичних процесів та сигналів
- Основи біофізики та біомеханіки
- Основи САПР
- Основи теорії кіл та сигналів
- Принципи біомедичної інженерії
- Програмування та алгоритмічні мови
- Реабілітаційна інженерія
- Системний аналіз і прийняття рішень в медицині
- Бібліографія та методи пошуку в Інтернеті
- Вища математика
- Демократія від теорії до практики
- Іноземна мова професійного спрямування
- Історія та культура України
- Техноекологія та цивільна безпека
- Українська мова (за професійним спрямуванням)
- Фізика
- Фізичне виховання
- Філософія
- Алгоритмічно-програмне забезпечення в медицині
- Основи медичних знань
- Основи біомедичної інженерії
- Комп’ютерна електроніка в медицині
- Системи автоматизованого проектування медичної техніки
- Комп’ютерний дизайн медичної техніки
- Технічне обслуговування медичних систем
- Медичні технології та комп’ютеризація
- Терапевтичні медичні системи
- Комп’ютеризовані діагностичні медичні системи
- Методи та засоби відбору інформації від біооб’єктів
- Методологія та організація наукових досліджень
- Мобільні медичні пристрої та імплантати
- Проблеми та перспективи біомедичної інженерії
- Роботизоване біопротезування
- Технології 3D проєктування в реабілітаційній інженерії
- Технології проектування та конструювання біопротезів
Основні задачі, які зможе вирішувати випускник в майбутньому:
- Здатність застосовувати пакети інженерного програмного забезпечення для проведення досліджень, аналізу, обробки та представлення результатів, а також для автоматизованого проектування медичних приладів та систем.
- Здатність забезпечувати інженерно-технічну експертизу в процесі планування, розробці, оцінці та специфікації медичного обладнання.
- Здатність вивчати та застосовувати нові методи та інструменти аналізу, моделювання, проектування та оптимізації медичних приладів і систем.
- Здатність забезпечувати технічні та функціональні характеристики систем і засобів, що використовуються в медицині та біології (при профілактиці, діагностиці, лікуванні та реабілітації).
- Здатність застосовувати фізичні, хімічні, біологічні та математичні методи в аналізі, моделюванні функціонування живих організмів та біотехнічних систем.
- Здатність ефективно використовувати інструменти та методи для аналізу, проектування, розрахунку та випробувань при розробці біомедичних продуктів і послуг.
- Здатність планувати, проектувати, розробляти, встановлювати, експлуатувати, підтримувати, технічно обслуговувати, контролювати і координувати ремонт приладів, обладнання та системи для профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, що використовується в лікарнях і науково-дослідних інститутах.
- Здатність проводити дослідження та спостереження щодо взаємодії біологічних, природних та штучних систем (протези, штучні органи та ін.).
- Здатність ідентифікувати, формулювати і вирішувати інженерні проблеми, пов’язані з взаємодією між живими і неживими системами.
- Здатність застосовувати принципи побудови сучасних автоматизованих систем управління виробництвом медичних приладів, їх технічне, алгоритмічне, інформаційне і програмне забезпечення.
- Здатність реалізовувати методи математичної обробки біомедичних сигналів, даних та зображень у вигляді алгоритмічного та програмного забезпечення для комп’ютерних медичних приладів і систем.
- Здатність досліджувати опорно-руховий апарат, зокрема рухи, деформації, потоків і транспорту речовин живих організмів та їх штучних аналогів, а також в синтетичних біологічних середовищах на основі принципів класичної механіки.
- Здатність досліджувати, розробляти, застосовувати, здійснювати інженерний супровід засобів і технологій спрямованих на відновлення втрачених органів, частин органів та їх функцій з метою підвищення якості життя людей з фізичними вадами і обмеженнями
- Здатність імітувати роботу тіла людини шляхом поєднання механічних пристроїв, електроніки та біологічного організму.
- Здатність застосовувати комп’ютерні 3D-технології в реабілітаційній інженерії.
- Здатність використовувати сучасні прийоми програмування із урахуванням апаратної конфігурації сучасних комп’ютерів при вирішенні професійних завдань в медицині;
- Здатність розуміти алгоритми діагностики захворювань та робити висновки щодо причин і механізмів функціональних, метаболічних, структурних порушень органів та систем організму людини з метою визначення ефективних методів лікування, профілактики та реабілітації у різних галузях медицини;
- Здатність виявляти фундаментальні проблеми та формулювати задачі пов’язані із реалізацією професійних функцій в галузі біомедичної інженерії та пропонувати можливі методи їх вирішення при застосуванні медичних систем;
- Здатність застосовувати знання комп’ютерних засобів, основ теорії кіл та сигналів, аналогової та цифрової схемотехніки, принципів побудови, функціонування та програмування мікропроцесорної техніки медичного призначення та сучасної елементної бази при побудові медичних систем;
- Здатність застосовувати пакети технічного програмного забезпечення для автоматизованого проектування медичної техніки;
- Здатність розробити дизайн медичної техніки із використанням комп’ютерних технологій;
- Здатність формулювати логічні висновки та обґрунтовані рішення щодо оцінки, експлуатації та ремонту медичних систем;
- Здатність забезпечувати технічний супровід медичних технологій та їх комп’ютеризацію;
- Здатність розуміти принципи функціонування терапевтичних медичних систем;
- Здатність розуміти принципи функціонування комп’ютеризованих діагностичних медичних систем.
- Здатність вирішувати комплексні проблеми біомедичної інженерії із застосуванням методів математики та інженерних наук.
- Здатність розробляти гіпотезу, планувати і ставити експерименти для перевірки гіпотези і досягнення інженерної мети за допомогою відповідних технологій, технічних засобів та інструментів.
- Здатність аналізувати складні медико-інженерні та біоінженерні проблеми та здійснювати їх формалізацію для знаходження кількісних рішень із застосуванням сучасних математичних методів та інформаційних технологій.
- Здатність створювати і вдосконалювати засоби, методи та технології біомедичної інженерії для дослідження і розробки біоінженерних об’єктів та системи медико-технічного призначення.
- Здатність розробляти технічні завдання на створення, а також моделювати, оцінювати, проектувати та конструювати складні біоінженерні та медико-інженерні системи і технології.
- Здатність досліджувати біологічні та технічні аспекти функціонування та взаємодії штучних біологічних і біотехнічних систем.
- Здатність працювати в багатопрофільному колективі
- Здатність розробити, дослідити, удосконалити та експлуатувати мобільні медичні пристрої та імплантати та їх програмне забезпечення для розв’язання прикладних і фундаментальних проблем біомедичної інженерії
- Здатність застосовувати інноваційні підходи до проектування роботизованих біопротезів, зокрема із використанням систем штучного інтелекту
- Здатність проєктувати тримірні елементи реабілітаційних засобів, формувати кінцеві складальні одиниці на основі застосування спеціалізованих систем автоматизованого проєктування, аналізувати їхні фізико-механічні параметри та характеристики, проводити оптимізацію параметрів елементів таких конструкцій в плані функціональності, механічної стійкості та міцності, собівартості.
- Здатність розробляти конструкції біопротезів та їхні складові елементи, розробляти технологічні процеси проєктування та виготовлення біопротезів з врахуванням їхніх конструктивних параметрів та характеристик, умов виробництва, застосовувати технології 3D друку.
Де я зможу працювати?
Основні посади, на яких можна працювати після закінчення навчання:
- фахівець з медичної фізики,
- технік з експлуатації та ремонту устаткування,
- технік з підготовки технічної документації,
- технік з налагоджування та випробувань,
- оператор медичного устаткування
- фахівець з інформаційних технологій (медицина)
- технік-конструктор
- Фахівець з медичної фізики
- Статистик медичний
- Оператори медичного устаткування
- Реєстратор медичний
- Технік-конструктор
- Технік з налагоджування та випробувань
- Фахівець з комп’ютерної графіки (дизайну)
- Радіоелектронік
- Технолог з рентгенологічної діагностики
- Технік з експлуатації та ремонту устаткування.
- Контролер медичного устаткування та виробів
- біомедичний інженер-дослідник;
- інженер біомедичний;
- інженер протезист;
- молодший науковий співробітник (медична фізика);
- інженер із впровадження нової техніки й технології;
- інженер-конструктор;
- інженер з налагодження й випробувань;
- інженер із впровадження нової техніки й технології;
- викладач університетів та вищих навчальних закладів.
Галузь, де можна працювати після закінчення навчання:
- підприємства медичної промисловості;
- медичні заклади;
- реабілітаційні, спортивні та оздоровчі комплекси, лабораторії, відділення штучної підтримки життєдіяльності органів людини, інтенсивної терапії, анестезіологічні та операційні відділення;
- діагностично-лікувальні лабораторії та відділення медичних закладів, пов’язані з використанням медичної лабораторної техніки, медичного променевого обладнання та ізотропних матеріалів;
- структурні підрозділи медичних, наукових, навчальних закладів.
- підприємства медичної промисловості;
- медичні заклади;
- реабілітаційні, спортивні та оздоровчі комплекси, лабораторії, відділення штучної підтримки життєдіяльності органів людини, інтенсивної терапії, анестезіологічні та операційні відділення;
- діагностично-лікувальні лабораторії та відділення медичних закладів, пов’язані з використанням медичної лабораторної техніки, медичного променевого обладнання та ізотропних матеріалів;
- структурні підрозділи медичних, наукових, навчальних закладів.
- підприємства медичної промисловості;
- медичні заклади;
- реабілітаційні, спортивні та оздоровчі комплекси, лабораторії, відділення штучної підтримки життєдіяльності органів людини, інтенсивної терапії, анестезіологічні та операційні відділення;
- діагностично-лікувальні лабораторії та відділення медичних закладів, пов’язані з використанням медичної лабораторної техніки, медичного променевого обладнання та ізотропних матеріалів;
- структурні підрозділи медичних, наукових, навчальних закладів.
небюджетні конкурсні пропозиції (за кошти фізичних та/або юридичних осіб):
Українська мова та література
К1=0,3
Біологія
К2=0,3
Математика або Хімія
К3=0,3
Середній бал атестату
К4=0,1
Перелік сертифікатів ЗНО (НМТ) та вступних випробувань для вступу на освітню програму
Основні
за державним замовленням:
Українська мова
0,3
Математика
К = 0,3
Вибіркові
Історія України
К= 0,3
Іноземна Мова
0,3
Біологія
0,3
Фізика
0,3
Хімія
0,3