Основною метою ОПП «Біоінформатика та реабілітаційна інженерія» є підготовка провідних фахівців в області ІТ, Веб-технологій та розроблення спеціалізованих програмних продуктів для сучасних потреб медицини, а також фахівців в області електроніки, біомехатроніки, 3-D дизайну та 3-D друку в області реабілітаційної медицини для вирішення прикладних потреб біопротезування, штучних органів та імплантів.
Унікальність ОПП визначається поєднанням інженерно-технічних та медико-біологічних знань щодо засобів, методів та технологій автоматизованого проектування, конструювання, дослідження і вдосконалення штучних біологічних об’єктів, матеріалів і виробів медичного призначення для сприяння підвищення рівня медичного обслуговування та покращення здоров’я, тривалості і якості життя.
Поєднання інженерно-технічних та медико-біологічних знань щодо засобів та методів створення, вдосконалення і дослідження природних і штучних біологічних об’єктів, матеріалів і виробів медичного призначення, технологій і технічних систем діагностики та лікування, інформаційних технологій для вирішення прикладних і фундаментальних проблем біології та медицини.
Що я буду вивчати?
Основні дисципліни професійного спрямування:
- Аналогова схемотехніка
- Анатомія, фізіологія та патологія людини
- Безпека життєдіяльності, основи охорони праці
- Біомехатроніка
- Електронна компонентна база
- Інженерна та комп`ютерна графіка
- Інженерний супровід медичних технологій
- Комп’ютерні 3D-технології в реабілітаційній інженерії
- Комп’ютерна обробка біомедичних сигналів та даних
- Комп’ютерна обробка медичних зображень
- Матеріалознавство
- Медичні апарати, комплекси та системи
- Метрологія
- Мікропроцесорна техніка
- Моделювання біомедичних процесів та сигналів
- Основи біофізики та біомеханіки
- Основи САПР
- Основи теорії кіл та сигналів
- Принципи біомедичної інженерії
- Програмування та алгоритмічні мови
- Реабілітаційна інженерія
- Системний аналіз і прийняття рішень в медицині
- Методи та засоби відбору інформації від біооб’єктів
- Методологія та організація наукових досліджень
- Мобільні медичні пристрої та імплантати
- Проблеми та перспективи біомедичної інженерії
- Роботизоване біопротезування
- Технології 3D проєктування в реабілітаційній інженерії
- Технології проектування та конструювання біопротезів
Основні задачі, які зможе вирішувати випускник в майбутньому:
- Здатність застосовувати пакети інженерного програмного забезпечення для проведення досліджень, аналізу, обробки та представлення результатів, а також для автоматизованого проектування медичних приладів та систем.
- Здатність забезпечувати інженерно-технічну експертизу в процесі планування, розробці, оцінці та специфікації медичного обладнання.
- Здатність вивчати та застосовувати нові методи та інструменти аналізу, моделювання, проектування та оптимізації медичних приладів і систем.
- Здатність забезпечувати технічні та функціональні характеристики систем і засобів, що використовуються в медицині та біології (при профілактиці, діагностиці, лікуванні та реабілітації).
- Здатність застосовувати фізичні, хімічні, біологічні та математичні методи в аналізі, моделюванні функціонування живих організмів та біотехнічних систем.
- Здатність ефективно використовувати інструменти та методи для аналізу, проектування, розрахунку та випробувань при розробці біомедичних продуктів і послуг.
- Здатність планувати, проектувати, розробляти, встановлювати, експлуатувати, підтримувати, технічно обслуговувати, контролювати і координувати ремонт приладів, обладнання та системи для профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, що використовується в лікарнях і науково-дослідних інститутах.
- Здатність проводити дослідження та спостереження щодо взаємодії біологічних, природних та штучних систем (протези, штучні органи та ін.).
- Здатність ідентифікувати, формулювати і вирішувати інженерні проблеми, пов’язані з взаємодією між живими і неживими системами.
- Здатність застосовувати принципи побудови сучасних автоматизованих систем управління виробництвом медичних приладів, їх технічне, алгоритмічне, інформаційне і програмне забезпечення.
- Здатність реалізовувати методи математичної обробки біомедичних сигналів, даних та зображень у вигляді алгоритмічного та програмного забезпечення для комп’ютерних медичних приладів і систем.
- Здатність досліджувати опорно-руховий апарат, зокрема рухи, деформації, потоків і транспорту речовин живих організмів та їх штучних аналогів, а також в синтетичних біологічних середовищах на основі принципів класичної механіки.
- Здатність досліджувати, розробляти, застосовувати, здійснювати інженерний супровід засобів і технологій спрямованих на відновлення втрачених органів, частин органів та їх функцій з метою підвищення якості життя людей з фізичними вадами і обмеженнями
- Здатність імітувати роботу тіла людини шляхом поєднання механічних пристроїв, електроніки та біологічного організму.
- Здатність застосовувати комп’ютерні 3D-технології в реабілітаційній інженерії.
- Здатність вирішувати комплексні проблеми біомедичної інженерії із застосуванням методів математики та інженерних наук.
- Здатність розробляти гіпотезу, планувати і ставити експерименти для перевірки гіпотези і досягнення інженерної мети за допомогою відповідних технологій, технічних засобів та інструментів.
- Здатність аналізувати складні медико-інженерні та біоінженерні проблеми та здійснювати їх формалізацію для знаходження кількісних рішень із застосуванням сучасних математичних методів та інформаційних технологій.
- Здатність створювати і вдосконалювати засоби, методи та технології біомедичної інженерії для дослідження і розробки біоінженерних об’єктів та системи медико-технічного призначення.
- Здатність розробляти технічні завдання на створення, а також моделювати, оцінювати, проектувати та конструювати складні біоінженерні та медико-інженерні системи і технології.
- Здатність досліджувати біологічні та технічні аспекти функціонування та взаємодії штучних біологічних і біотехнічних систем.
- Здатність працювати в багатопрофільному колективі
- Здатність розробити, дослідити, удосконалити та експлуатувати мобільні медичні пристрої та імплантати та їх програмне забезпечення для розв’язання прикладних і фундаментальних проблем біомедичної інженерії
- Здатність застосовувати інноваційні підходи до проектування роботизованих біопротезів, зокрема із використанням систем штучного інтелекту
- Здатність проєктувати тримірні елементи реабілітаційних засобів, формувати кінцеві складальні одиниці на основі застосування спеціалізованих систем автоматизованого проєктування, аналізувати їхні фізико-механічні параметри та характеристики, проводити оптимізацію параметрів елементів таких конструкцій в плані функціональності, механічної стійкості та міцності, собівартості.
- Здатність розробляти конструкції біопротезів та їхні складові елементи, розробляти технологічні процеси проєктування та виготовлення біопротезів з врахуванням їхніх конструктивних параметрів та характеристик, умов виробництва, застосовувати технології 3D друку.
Де я зможу працювати?
Основні посади, на яких можна працювати після закінчення навчання:
- фахівець з медичної фізики,
- технік з експлуатації та ремонту устаткування,
- технік з підготовки технічної документації,
- технік з налагоджування та випробувань,
- оператор медичного устаткування
- фахівець з інформаційних технологій (медицина)
- технік-конструктор
- біомедичний інженер-дослідник;
- інженер біомедичний;
- інженер протезист;
- молодший науковий співробітник (медична фізика);
- інженер із впровадження нової техніки й технології;
- інженер-конструктор;
- інженер з налагодження й випробувань;
- інженер із впровадження нової техніки й технології;
- викладач університетів та вищих навчальних закладів.
Галузь, де можна працювати після закінчення навчання:
- підприємства медичної промисловості;
- медичні заклади;
- реабілітаційні, спортивні та оздоровчі комплекси, лабораторії, відділення штучної підтримки життєдіяльності органів людини, інтенсивної терапії, анестезіологічні та операційні відділення;
- діагностично-лікувальні лабораторії та відділення медичних закладів, пов’язані з використанням медичної лабораторної техніки, медичного променевого обладнання та ізотропних матеріалів;
- структурні підрозділи медичних, наукових, навчальних закладів.
- підприємства медичної промисловості;
- медичні заклади;
- реабілітаційні, спортивні та оздоровчі комплекси, лабораторії, відділення штучної підтримки життєдіяльності органів людини, інтенсивної терапії, анестезіологічні та операційні відділення;
- діагностично-лікувальні лабораторії та відділення медичних закладів, пов’язані з використанням медичної лабораторної техніки, медичного променевого обладнання та ізотропних матеріалів;
- структурні підрозділи медичних, наукових, навчальних закладів.
Перелік сертифікатів НМТ 2024 та вступних випробувань для вступу на освітню програму
Основні
за державним замовленням:
Українська мова
0,3
Математика
К = 0,3
Історія України
К= 0,3
Вибіркові
Іноземна Мова
0,3
Біологія
0,3
Фізика
0,3
Хімія
0,3
Українська література
0,3
Географія
0,3
небюджетні конкурсні пропозиції (за кошти фізичних та/або юридичних осіб):
Українська мова та література
К1=0,3
Біологія
К2=0,3
Математика або Хімія
К3=0,3
Середній бал атестату
К4=0,1